2011. január 22., szombat

X-Men: First Class: Újabb James McAvoy Interjú

A Collider is készített egy interjút a skót színésszel, Charles Xavier megformálójával, James McAvoy-jal. A színész beszél felpörgetett karakteréről, kedvenc jeleneteiről és hogy milyen nehéz volt eljátszani egy ilyen ikonikus karaktert, valamint megosztotta velünk, hogy milyen volt Matthew Vaughnnal (Kick-Ass) dolgozni.
Milyen volt a film forgatása és a nyomás, hogy a filmnek hamar el kellett készülnie, tekintve a június 3-i premiert (Amerikában)?
McAvoy: Nem hiszem, hogy valaha is készítettem volna ilyen volumenű filmet ilyen rövid idő alatt. Őrület, komolyan. De most már készen vagyunk. Igazából egy mozi sem kap megfelelő mennyiségű időt. Nem számít, mennyi pénzed van rá vagy mennyi nincs. Sosem lehet időben befejezni egy filmet. De mindig igyekszel betartani és kitartani a végéig. Három napra eljönni a forgatásról és interjúkat adni csodás, mert különben éjjel-nappal forgatunk. De egyébként is ez volt minden filmnél, amit eddig forgattam. Olyan minden, mint szokott. Inkább arról van szó, hogy a végső változatot el tudják-e készíteni a bemutatóig. Most folyik a vágás, de közben a speciális effektusokat is készítik. Rengeteg ember dolgozik rajta 0-tól 24 óráig.

Milyen összehasonlítani a kész filmet az elején megkapott információkkal?
McAvoy: Nagyjából olyan lett, mint amit akkor elképzeltem, amikor a rendezővel, Matthew Vaughnnal átbeszéltük a dolgokat. Mindenképpen részletesen akarta kidolgozni a 60-as évek világát, a ruhákkal meg mindennel együtt. Azt akarta, hogy kezeljük szabadon a karaktereket, ahogy helyesnek gondoltuk. Nagyon sokszor csináltunk ilyet. Különben nem lett volna értelme egy előzményfilmnek, ha mindent ugyanolyannak csinálunk meg. A karaktereknek másoknak kellett lenniük, különben nem látjuk a fejlődésüket. Ebben a filmben látjuk a többi X-Men filmben megismert karakterek gyökereit, láthatjuk, mi lehetett volna Erik és Charles - vagy X Professzor és Magneto között - és végül miért nem valósulhatott meg.

Mi a legnehezebb rész egy ilyen népszerű karakter megformálásában?
McAvoy: A legnehezebb valószínűleg az, hogy nagyszerű szuperképességet kaptam, és ha a valóságban is így lenne, csodás lenne, de a filmben, mindenki más falakról ugrál és harcol, sugarak lövöldöz a kezéből, mindenféle őrült dolgokat csinál, repked, én pedig csak az ujjamat a fejemhez teszem. Kicsit olyan 'Istenem!' érzés. De nagyon jó benne, hogy kevesebb CGI és kaszkadőrmunkát kellett végeznem, így többet alhattam. És ez a lényeg. Ránéztem a többiekre, ahogy a szuperképességeket használják és azt gondoltam, 'milyen mókás lehet.'

Mi a legjobb része ennek a munkának?
McAvoy: Számomra az a legjobb benne, hogy nagyon szeretem a szereplőgárdát. Hihetetlenek. Nagyon jól érezzük magunkat. Imádtam Michael Fassbenderrel (Magneto) dolgozni. Szerintem nagyszerű ember. Boldog vagyok, hogy együtt dolgozhattunk. De a stáb minden tagja csodás. Nagyszerű, hogy az ellenfeledet Kevin Bacon alakítja. Nagyszerű, hogy a jó és rossz karakterek elkülönítése mennyire nincs jelen a stábban. Nem hiszen, hogy bárki is ezt várná. Remélhetőleg ez arra is utal, milyen lesz a film.

Tudod, mit fogsz csinálni a First Class után? Esetleg valami kisebb volumenű alkotásban szerepelsz majd?
McAvoy: Igen, szerintem valami kisebbe fogok bele, de még nem tudom, mi lesz az. És egy kis ideig nem is fogom. Egy kicsit kiélvezem a szabadságot. Talán színházi munkát vállalok vagy ehhez hasonlót. A következő második felére van pár mozifilm munkám, de még nem nyilvános, úgyhogy nem árulhatom el, mik ezek. Vannak más tervek is, de még nem érzem késznek magam arra, hogy igent mondjak vagy esetleg nemet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése